Käytämme evästeitä käyttäjän tunnistamiseen ja kävijämäärän analysoimiseen. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön. Sulje ilmoitus tästä.

Toimitusehdot kuluttajille

Kuluttajat:

Yleistä tilauksesta ja toimituksesta

  • Tilaajan tulee olla 18-vuotias.
  • Tilaaja vastaa toimitus-osoitteen, sähköpostin sekä puhelinnumeron oikeellisuudesta. Tilaaja vastaa myös kotiinkuljetustavassa, että hän on tavoitettavissa virka-aikaan arkisin.
  • Toimitamme tuotteita vain EU:n alueelle (erikseen sopimalla myös EU:n ulkopuolelle).
  • Tähän toimitussopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

Toimittajan vastuurajaus

Tilaaja vastaa siitä, että tuotetta ei tarjota, aseteta tarjolle tai ole saatavilla sille allergiselle tai herkälle henkilölle.

Tilaajan tulee tarkastaa tuoteselosteesta sekä julkisista virallisista lähteistä (erityisesti irtotavaran osalta) tuotteen mahdolliset haitat ja sivuvaikutukset sekä soveltuvuus tilaajan käyttöön. Mikäli tilaaja haluaa selvennystä tuotteen käyttöön ja sen pakkausmerkintöihin tulee tilaajan ottaa yhteyttä suoraan tuotteen valmistajaan tai Nordic Gustoon.

Toimittaja ei ole vastuussa mistään tiedoista, mitä tuotteen valmistaja tai kolmasosapuoli antaa tuotteen terveyshyödyistä ja muista mahdollisista terveyttä edistävistä asioista.

Tilaaja on tietoinen siitä, että kaikkia tuotteita ei ole testattu riittävästi lääkelaitoksen ja muiden tahojen toimesta ja ne saattavat aiheuttaa haittavaikutuksia ihmisille ja eläimille.

Tuotteita ei ole tarkoitettu hoitamaan, ehkäisemään tai parantamaan sairauksia. Neuvottele terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ennen kuin käytät mitään uutta ruokavaliota, ravintolisää tai yrttiä. Toimittaja ei vastaa mistää vahingoista tai haitoista.

Toimitusajat, toimitustavat ja kuljetusaika-arviot

Tilauksen tyypillinen käsittelyaika on 2 arkipäivää - 2 viikkoa riippuen siitä, onko toimittajalla tuotetta varastossa. Tilauksen kuljetusaika riippuu tilaajan valitsemasta kuljetusmuodosta. Arvioidun yhteenlasketun toimitus ja kuljetus-ajan ollessa pidempi kuin 4 viikkoa, ilmoitetaan siitä tilaajalle sähköpostitse.
Mahdolliseen tullikäsittelyyn sekä paikallisen postilaitoksen käsittelyyn käyttämä aika ei sisälly kuljetusaika-arvioon.
Tuotteen ollessa loppu ilmoitamme siitä erikseen tilaajalle.
Tuotteet toimitetaan Suomen postin toimesta.

Jos Tilaaja haluaa käyttää eri kuljetuspalvelua, tulee siitä sopia erikseen yrityksen kanssa.

Toimittaja lisää tilaukseen lähetteen, joka toimii tilaajalle kuittina ostoksesta.

Kuljetusajat ovat Suomen postilla tyypillisesti
1-3 päivää Suomen toimituksiin
Pohjoismaihin 3-6 arkipäivää
Muuhun Eurooppaan 4-8 arkipäivää

Tilaaja vastaa siitä, että tuotteen tuontia maahan ei ole rajoitettu.

Toimittaja ei hyvitä tilaajalle tuotetta mikäli sitä ei voida tuoda maahan tai tilaus palautetaan toimittajasta riippumattomasta, mistä tahansa syystä.

Pienet lähetykset saatetaan lähettää luukkupaketissa.

Maksutavat ja hinnat

Hinnat näkyvät verkkokaupassa ja sisältävät arvonlisäveron.
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä verkkokaupassa kulloinkin tarjolla olevilla maksutavoilla.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. 

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Toimituskulut

Ostettaessa ja kuljetettaessa tuotteita Suomen ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista, käsittelymaksuista ja muista kustannuksista.

Palautukset ja rikkoontuneet lähetykset

Suomen ulkopuolelle tilatuissa tuotteissa ei ole palautus-oikeutta.
Tuotteilla on Suomen kuluttajakaupassa 14 päivän palautusoikeus. Tuotteiden tulee olla avaamattomia ja käyttämättömiä. Suomesta palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia ja virheettömiä. Suomesta palautettaessa tilaajan tulee merkitä mukaan tilinumero ja mahdollinen palautuksen syy (esim. rikkinäinen tuote, väärä koko tms.) nopeuttaaksesi toimintaamme. Tilaaja tulee tehdä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@ynordicgusto.fi ennen tuotteen palauttamista. Tilaaja voi Suomessa palauttaa tuotteen / tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta. Palautus lähetetään osoitteeseen: Asiakaspalautus, Nordic Gusto, Arctic Green Taste Oy, Hållsnäsintie 236, 10360 Mustio.
Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, minkä seurauksena myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tilaajan tulee tehdä postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Tilaajan tulee myös dokumentoida vaurioitunut toimitus valokuvaamalla. Tilaaja ottaa tämän jälkeen yhteyttä Toimittajan asiakaspalveluun sopiakseen uuden tuotteen toimittamisesta.
Mikäli Tilaaja haluaa peruuttaa tilauksen, tulee se tehdä kirjallisesti ennen tuotteen lähetystä. Jos tilaus on jo ehditty toimittaa postiin, sen peruutus ei ole enää mahdollista.
Kuluista, jotka liittyvät toimituksiin, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta toimipaikasta, perimme vähintään 30 euron maksun.

Rekisteröityminen

Verkkokaupasta ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä.
Rekisteröityminen on maksutonta.
Rekisteröityneiden kanta-asiakkaiden tietoja ei luovuteta kenellekään.

Riidanratkaisuelimet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).